Ko investuotojai ieško startuolyje

Patyrę investuotojai sako, jog tereikia jiems parodyti verslo savininką ir jie akimirksniu parodys žmogų, kuris ieško pinigų. Trumpiau tariant, tokiais teiginiais norima pasakyti, kad kiekvienam reikia pinigų ir kiekvienas jų ieško – vienokiais ar kitokiais būdais. Tačiau nors pinigų ieškančių yra daugybė, tų, kurie juos duoda (t.y. investuoja), yra gerokai mažiau. Ir dažniau priimti pinigus taip pat yra lengviau nei juos duoti, todėl visiškai nenuostabu, kad verslo savininkai nuolatos susiduria su tomis pačiomis problemomis ir didžiuliais iššūkiais, kuriuos įveikti ne visuomet būna labai paprasta. Ir nors kai kurie verslo savininkai mano, kad svarbiausia turėti pakankamai pažinčių ir pažinoti „svarbius“ asmenis, iš tikrųjų realybė yra kitokia. Galiausiai svarbiausia tampa ne tai, ką jūs pažįstate, o tai, ką jūs galite pasiūlyti.

Bendrovė Suma Terminas Palūkanos
antras

iki 10000€

iki 60 mėn.

nuo 7.20%

Gauti paskolą
penktas

iki 10000€

iki 60 mėn.

nuo 6.50%

Gauti paskolą

Todėl kiekvienas startuolis, kuris ieško investuotojų, privalo žinoti, kaip jis gali lengviau ir veiksmingiau pritraukti naujas investicijas ir į ką būtų svarbiausia atsižvelgti einant šiuo keliu. Kadangi anaiptol ne kiekvienas startuolis sulaukia norimų investicijų, tai rodo, kad investuotojai yra labai išrankūs ir jie vertina kiekvieną startuolį. Kadangi visuomet vyksta startuolių vertinimas, būtina žinoti į ką investuotojai įprastai atsižvelgia, todėl kartu su Kreditai.INFO pateiksime jums daugiau naudingos informacijos, kuri turėtų padėti pritraukti naujas investicijas į savo verslą.

1. Aistringi verslo kūrėjai, turintys didelę patirtį

Turėti aistrą savo startuoliui iš tikrųjų yra pakankamai nesudėtinga. Didžioji dalis startuolių savininkų yra tikrąją to žodžio prasme pasišventę ir atsidavę savo naujajam verslui. Jie tiki savo produktu/paslauga ir yra pasiruošę daryti viską, kad pasiektų norimą tikslą. Jie yra pasitikintys savimi ir kovoja už savo tikslą. Tačiau tokiu atveju tenka paklausti, kokio lygio yra jų jaučiama aistra verslui? Ar jie yra pasiruošę išgirsti daugybę „NE“?

Ir tai yra labai svarbus veiksnys. Jei jūs turite startuolį ir ieškote jam papildomų investicijų, jums tiesiog būtina suvokti, jog kreipdamiesi į skirtingus investuotojus jūs galite vėl ir vėl sulaukti neigiamų atsakymų. Tiesą sakant, kai kurie startuolių savininkai vos po pirmojo ar antrojo karto būna linkę viską mesti, nes mano, kad jiems tikrai nepavyks pritraukti naujas investicijas, todėl nė neverta daugiau bandyti. Tačiau ar tikrai manote, kad toks požiūris galėtų būti teisingas ir padedantis pasiekti savo naujojo verslo sėkmę? Investuotojai ieško ne tik aistringų verslo kūrėjų, tačiau ir tų verslo savininkų, kurie turi didelę patirtį bei storą odą. Ir taip, jūs nesuklydote – kuriant verslą būti užsiauginus storą odą yra tiesiog būtina. Jūs išgirsite daugybę neigiamų atsakymų (nebent jums labai pasiseks), todėl jokiu būdu negalite nuleisti rankų ir sustoti pusiaukelėje. Jūsų sėkmė yra prieš jūsų akis, todėl bandykite tol, kol jums pasiseks.

2. Pademonstruojamas veikiantis produktas

Dažniausiai naujo verslo savininkas turi potencialiam investuotojui pademonstruoti, kad jie turi rinkai aktualų produktą ar paslaugą. Taip pat įprasta parodyti, kad veikla jau pradėta vykdyti ir yra įgyvendintas ne vienas pardavimas. Trumpiau tariant, investuotojui turėtų būti parodyta, kaip veikia produktas, kokią problemą jis sprendžia ir kokia yra tikroji jo paklausa. Visam tam reikia pagrindimo ir įrodymų. Vien originalios teorinės idėjos nepakanka.

3. Pakankamas rinkos dydis

Dauguma investuotojų ieško verslo galimybės, kuri turi didelį augimo potencialą. Pavyzdžiui, jei jūsų rinka yra vos keliasdešimt kilometrų aplink dabartinę jūsų komercinės veiklos vykdymo vietą, tuomet jūsų augimo galimybės yra ribotos. Jei jūs norite kreiptis į investuotojus, kurie būtų sudominti investiciją į jūsų naująjį startuolį, tuomet jūsų rinkos dydis turėtų būti pakankamai didelis – bent jau šalies mastu.

Egzistuoja labai daug ir įvairių produktų, tačiau tikrai ne kiekvienas iš jų gali būti tinkamas, kai yra kalbama apie didelių investicijų pritraukimą. Labai dažnai į investuotojus kreipiasi startuoliai, kurie savo veiklą vykdo išskirtinai virtualioje erdvėje. Tačiau vien tai, kad verslas yra internetinis, dar nereiškia, jog jis akimirksniu bus pripažintas ir sudomins investuotojus. Be to, tai tikrai nereiškia, kad jis taps labai pelningu. Jei rinka yra labai nedidelė ir produktas ar paslauga sprendžia tik labai riboto vartotojų rato problemą, jis gali visiškai nesudominti investuotojų. Todėl didžiausia tikimybė sulaukti investuotojų dėmesio yra tuomet, kai kalbama apie tarptautinius projektus. Būtent tokiais atvejais rinka būna pati didžiausia.

4. Produkto išskirtinumas ir konkurencinis pranašumas

Tai visuomet yra vienas iš pačių svarbiausių veiksnių, į kurį atsižvelgia investuotojai. Jei kreipsitės į investuotoją, tuomet galite būti tikri, kad jūsų bus paklausa, kuo jūsų produktas ar paslauga išsiskiria iš kitų – daugybę metų esančių rinkoje. Privalo būti kažkas, kas jūsų produktą ar paslaugą išskirtų iš kitų, tokiu būdu suteikiant jums akivaizdų konkurencinį pranašumą – net jei jūs šią akimirką esate labai nedidelė įmonė ir plačiajai auditorijai beveik nežinoma.

Nors visiškai realu, kad jūs patys galite sukurti naują rinką (nors tai įvyksta nedažnai), dažniausiai jūs bandysite įsiterpti jau esamoje rinkoje, kurioje veikia daugybė skirtingo dydžio ir skirtingą patirtį turinčių verslų. Dėl šios priežasties sukurti dar vieną tokį patį produktą tikrai nėra pati geriausia mintis. Nors ne viena įmonė veikia būtent tokiu principu, tai tikrai nereiškia, kad tokia jūsų idėja galės sudominti potencialius investuotojus. Supraskite, kad jie nori investuoti į tai, kas iš tikrųjų gali išsiskirti iš daugumos kitų produktų ir savaime įgyti didelį konkurencinį pranašumą, kartu padedantį pritraukti ir daugiau naujų vartotojų.

5. Komandos nariai

Labai dažnai startuoliai turi ribotą biudžetą, todėl negali sau leisti samdyti daugybės skirtingų sričių specialistų. Tokiais atvejais yra įprasta, jei naujoje įmonėje dirba vienas ar keli žmonės, kurie patys yra ir verslo kūrėjai. Tačiau nepaisant to, kiek darbuotojų pradžioje turi startuolis, kuris ieško investicijų, kiekvienas žmogus, kuris dirba įmonėje, turi būti tikras savo srities profesionalas. Tai reiškia, kad investuotojai visuomet labai didelį dėmesį būna linkę skirti komandos nariams.

Taip pat nereikėtų daryti ir dar vienos pakankamai dažnos klaidos. Pradedantieji verslininkai, kurie nori pritraukti daugiau investicijų, pas investuotojus keliauja vieni, nepaisant to, kad turi ne vieną jų komandą sudarantį narį. Tokiais atvejais jie mano geriausiai žinantys kiekvieną savo verslo subtilybę ir galintys visą tai pačiu tinkamiausiu būdu perteikti potencialiems investuotojams. Tačiau tai yra bene didžiausia klaida, kadangi investuotojai investuoja ne tik į patį verslą, tačiau ir į jį kuriančius žmones. Už kiekvieno verslo stovi žmonės, todėl jei jūsų komandą sudaro skirtingų sričių specialistai, pas investuotojus turėtumėte vykti visi. Ir kiekvienas iš jūsų turėtų turėti galimybę pasireikšti, investuotojams parodant savo kompetenciją ir žinias. Būtent tai gali sužavėti investuotojus ir jie gali nuspręsti sutikti investuoti į jūsų naująjį verslą.

6. Finansinės prognozės

Investuotojai visuomet turi du pagrindinius finansinius klausimus apie jiems siūlomą projektą. Visų pirma jiems yra aktualu, kiek jie turės investuoti ir kada jie turės tai padaryti? Kitas klausimas būna dar svarbesnis – kiek aš galėsiu atgauti ir kada tai atgausiu? Į abu šiuos klausimus atsakymai gali būti pateikti finansinių prognozių pagalba. Tai reiškia, kad investuotojai tokiu atveju nori matyti šias prognozes:

  1. Pilną viso verslo modelio aprašymą.
  2. Pilną finansinių ataskaitų rinkinį: pajamų ataskaitas, balanso ataskaitas, pinigų srautų ataskaitas ir išlaidų ataskaitas.
  3. Investicinės grąžos analizes, kurios yra sudaromos kapitalo valdymo metodikų ir įvairių ROI apskaičiavimų pagalba.
  4. Rizikų analizė.
  5. Pajamų šaltiniai.

Kadangi startuoliai ne visuomet turi pakankamai išteklių, kad galėtų turėti pilnu etatu dirbantį finansų analitiką, dažnai yra pasamdomi nepriklausomi finansų ekspertai, kurie sukuria finansinį modelį ir perduoda komandai geriausią patirtį, tokiu būdu lengviau suformuojant tinkamą strategiją, kurią galima pateikti ir potencialiems investuotojams.

7. X-faktorius

Ar kada nors sėdėjote lėktuve šalia žmogaus su kuriuo užsimezgė pokalbis ir jūs supratote, jog turite labai mažai bendro, tačiau nepaisant viso to atrodė, kad kažkas jus traukė? Svetainės www.toptal.com teigimu, tai ir yra X-faktorius. Kartais, kai jūs susitinkate su investuotojais, tarp jūsų gali atsirasti ryšys, kurio negalite paaiškinti. Tačiau jūs niekuomet negalite to suplanuoti, ieškoti ar tai nulemti. Kita vertus, jei jums pasiseks ir jūs tokį ryšį atrasite, tuomet jis jums gali labai pagelbėti.

Pats geriausias būdas išsiaiškinti ar X-faktorius egzistuoja, yra autentiška jūsų sukurta prezentacija. Niekuomet nebūkite pernelyg profesionalūs. Tiesiog būkite savimi. Būkite verslininku, kuris turi idėją – idėją, kuri gali būti socialiai arba finansiškai naudinga. Kalbėkite su investuotojais, o ne nekalbėkite jiems. Taip pat turite išmokti klausyti. Klausimai, kuriuos jie jums užduos, ir komentarai, kuriuos jūs išgirsite, jums pasufleruos, kas investuotojams yra svarbiausia. Klausymasis taip pat jums padės lengviau suprasti ir atrasti signalus, kurie rodys, ar tarp jūsų egzistuoja X-faktorius.

Tai reiškia, kad jei jūs savo startuoliui pradedate ieškoti investicijų, jūs turite būti ne tik labai gerai pasiruošę savo verslo pristatymui potencialiems investuotojams, tačiau taip pat privalote būti pasirengę būti savimi. Investuotojai turi su jumis susipažinti – ir ne tik kaip su savo srities profesionalu, tačiau ir kaip su individualia asmenybe. Investuotojai turi sužinoti, kas jūs iš tikrųjų esate. Todėl nemanykite, kad investuotojams yra svarbūs tik pinigai (nors suprantama, kad tai yra visa ko pagrindas, kai yra kalbama apie investavimą) – jiems taip pat yra svarbu į ką jie investuoja. Jūs valdysite verslą ir jų pinigus, o tai reiškia, kad jie turi jumis pasitikėti ir suprasti, koks jūs esate žmogus.

Nors savo verslo pristatymo metu jūs neabejotinai potencialiems investuotojams būsite parengę nemažai skaičių ir faktinių duomenų, vis dėlto jūs taip pat turite būti labai atviri ir nuoširdūs. Slėpti nėra ko. Jei jūs bandysite pirmojo susitikimo metu nutylėti tam tikras svarbias detales, tokiu būdu manydami, kad galite padidinti tikimybę sulaukti teigiamo investuotojų atsakymo, galiausiai susidursite su nesėkme. Todėl niekuomet nenuvertinkite nuoširdumo ir atvirumo naudos bei svarbos. Visa tai taip pat gali jums padėti atrasti X-faktorių.

Taigi, jei ieškodami investicijų savo startuoliui jūs nepamiršite aukščiau paminėtų svarbių veiksnių, jūs ne tik kur kas geriau pasiruošite, tačiau taip pat labai reikšmingai padidinsite savo